Publicador de continguts

SOL·LICITUD DE CITA PRÈVIA PER A LA CONSULTA DE DOCUMENTACIÓ A L’ARXIU MUNICIPAL DE PALMA

AVÍS IMPORTANT 
L’Arxiu Municipal de Palma ha posat en funcionament un sistema de cita prèvia. 

A QUI ES DIRIGEIX AQUEST SERVEI?
A qualsevol persona que necessiti consultar expedients urbanístics o documentació històrica que es trobin a l’Arxiu Municipal de Palma.

QUÈ HI PODREU CONSULTAR?

  • Consulta en sala d’expedients de Llicències d’Obres (1900-1991).
  • Consulta en sala d’expedients de Llicències d’Activitats (1900-1996).
  • Consulta de documentació històrica. 

QUIN N’ÉS EL PROCEDIMENT?

  • Per a cada consulta, haureu de sol·licitar un torn de cita. 
  • Heu de venir amb el vostre document d’identitat. 
  • Heu de dur emplenat l’imprès per a consultes corresponent: Formulari documentació administrativa. / Formulari documentació històrica.
  • No l’heu de presentar al Registre, sinó directament a l’Arxiu Municipal de Palma, quan us personeu a la vostra cita.

QUINA INFORMACIÓ NECESSITAM PER A TROBAR LA DOCUMENTACIÓ?

Per a consultar una llicència d’obra haureu d’aportar el núm. d’expedient, si es coneix; el  nom i els llinatges del primer promotor (imprescindible), l’any aproximat de construcció i la ubicació de l’edifici (obligatori). 
 
En cas que es tracti d’expedients de llicències d’obres d’entre 1946 i 1959, abans de demanar cita, haureu de consultar per Internet LLIBRES REGISTRES OBRES 1946-1959, digitalitzat al web de l’Arxiu Municipal de Palma per a localitzar-ne l’expedient: 

https://ajtpalma-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/docarxiumunicipal_ajtpalma_onmicrosoft_com/El1gNoJJle1JnXic1h1mIiUB0OX-4Ah9hB4lKFqq4gqr5g?e=4cQHQZ

En el cas que localitzeu l’edifici en els PDF esmentats, el dia de la visita necessitarem les dades següents:

  • Núm. de full del PDF en què heu trobat la referència.
  • Núm. de les dues columnes que apareixen a la part esquerra de la imatge.

Per a consultar una llicència d’activitat, haureu de sol·licitar el número d’expedient CO- (ANY)/(número) al Departament d’Activitats (activitatsin@palma.es) i després sol·licitar-nos per aquesta via l’expedient corresponent.

Si no sou el/la titular de l’expedient d’activitats ni actuau en nom seu, o no teniu reconeguda la condició d’interessat/ada a l’expedient, haureu d’acreditar l’autorització del/de la titular de la llicència d’activitat per a consultar-lo, o bé identificar de forma suficient a la petició de consulta el motiu pel qual voleu tenir-hi accés. En aquest cas, s’avaluarà la conveniència de la consulta sol·licitada en relació amb la finalitat pretesa i, si s’entén emparada en la normativa aplicable, us facilitarem l’accés a la informació, amb la identificació prèvia dels documents imprescindibles per a satisfer la finalitat de la consulta.

L’Arxiu Municipal de Palma només té la custòdia dels expedients tramesos per altres departaments de l’Ajuntament. Per aquest motiu, només hi facilitam l’accés per a la consulta. En el supòsit que us calgui assistència tècnica i/o jurídica, en relació amb la documentació que voleu consultar, us recomanam que hi vingueu acompanyat d’un tècnic o d’un altre professional que us pugui orientar, o bé que aquests professionals accedeixin a l’expedient mitjançant la vostra autorització.

Per a consultar fons històrics de l’Arxiu Municipal de Palma ens haureu d’indicar el fons, la signatura, una petita ressenya de la temàtica o de la qüestió d’investigació per a poder-ne trobar la documentació. 

QUÈ HEU DE SABER SI NECESSITAU CÒPIES DE DOCUMENTS?
En podreu fer fotografies amb el telèfon mòbil, sempre que sigui per a ús particular. L’Arxiu Municipal de Palma no fa còpies en paper, ni està habilitat per a expedir certificats o còpies autèntiques.

EN CAS DE DUBTE, telefonau al 971 22 59 00 (ext. 1560, 1513, 1553, 1563), de dilluns a divendres, de les 9.30 a les  13.30 h, o enviau un correu electrònic a arxiu@palma.es

 

Si voleu demanar cita, feis clic aquí
 

Data darrera modificació: 27 de març de 2025