Estudi de mobilitat - Ajuntament de Palma
Estudi de mobilitat
Davant la saturació de vehicles i el dèficit de places d'estacionament a la ciutat, l'Ajuntament de Palma executà, el 1.995, la revisió del Pla General de ordenació urbana (PGOU) i hi incorporà l'obligació que tots els habitatges del centre històric disposin, com a mínim, d'una plaça d'aparcament. Amb aquesta mesura s'aixecava la prohibició de l'anterior PGOU, que impedia que els immobles tinguessin aparcament propi, la qual cosa agreujava els problemes de circulació i habitabilitat a les zones afectades.
La següent iniciativa de l'Ajuntament de Palma fou el desenvolupament d'una sèrie d'estudis relacionats amb l'aparcament a la ciutat, amb la finalitat de determinar, amb rigorositat, les solucions més adequades. A principi de l'any 2000, s'elaboraren i presentaren públicament els següents estudis impulsats per l'Àrea de Coordinació i Infraestructures:
- L'APARCAMENT A LA CIUTAT DE PALMA, DIAGNOSI PRÈVIA PER A LA DETERMINACIÓ D'ACTUACIONS. JULIOL 2000, que determinà les zones amb una saturació més complicada respecte al problema de la manca d'aparcament.
- RECOPILACIÓ D'ESTUDIS PREVIS D'APARCAMENTS. DESEMBRE 2000, punt de sortida d'una sèrie d'estudis previs de projectes d'aparcaments (Porta de Santa Catalina, Via Roma-Institut Balear, Constitució, Passeig de Mallorca, Santa Pagesa) i propostes d'ordenació urbanística de la superfície, com, per exemple, la prolongació de la Rambla fins les Avingudes o fins a via Roma i l'ampliació de la zona exclusiva per a vianants a la plaça de Santa Pagesa.
El 2001, l'Ajuntament de Palma convocà un concurs per a l'elaboració d'altres anàlisis, un ESTUDI DE MOBILITAT. L'objectiu era aconseguir una distribució més sostenible millorant la qualitat de vida sense provocar un fre de l'activitat econòmica. Aquest estudi analitzà, des d'una perspectiva global, tots els aspectes de mobilitat -transport públic, vehicle privat, vianants i aparcaments- i va concloure que els projectes que es defineixen a la RECOPILACIÓ D'ESTUDIS PREVIS D'APARCAMENTS. DESEMBRE 2000 s'han de considerar com a part de l'oferta futura de places d'aparcaments necessària per poder aplicar les directrius sobre mobilitat més adequades per al desenvolupament de la ciutat.
Data darrera modificació: 13 de març de 2023