Transparència - Ayuntamiento de Palma
Transparència
L'Ajuntament de Palma està compromès amb la gestió transparent de la ciutat i l'organització municipal, procurant, de manera participativa, satisfer les necessitats i les expectatives dels ciutadans, residents i visitants a través de la millora contínua, i oferint serveis de qualitat.
Aquest compromís s'ha recollit al full de ruta definit i desenvolupat pel Departament de Qualitat.
Una de les primeres mesures va ser la creació del Portal de Transparència de l'Ajuntament de Palma, on es pot consultar la informació relativa als indicadors de la Llei 19/2013, els indicadors definits per Transparència Internacional per a Ajuntaments (Ïndex ITA), així com altres indicadors d'interès per a la ciutadania.
Com una mesura clau per a l'èxit del Pla s'ha creat la Comissió Tècnica de Transparència (consultar el decret de nomenament i la seva actualització de 2017).
El compromís ha estat ratificat per l'organització Transparència Internacional, que ha avaluat el compliment dels indicadors ITA 2014, amb un 100, i al 2017 amb un 98,8.
Aquest magnífic resultat es complementa amb els resultats d'altres avaluacions d'entitats com la de la Universitat Rey Juan Carlos al seu estudi "Test d'aplicació municipal de la Llei de transparència", on l'Ajuntament de Palma va obtenir una puntuació de 3,95 sobre un màxim de 5; o l'avaluació de novembre de 2017 de l'organització Dyntra, on s'ha assolit el compliment d'un 79,08% dels indicadors, essent el primer ajuntament a les Balears al rànking d'avaluacions (consultar la noticia aquí).
En la línia del desenvolupament d'aliances en matèria de transparència l'Ajuntament de Palma s'ha adherit, mitjançant acord de Junta de Govern elevat al Ple de 25 març de 2015, a la Xarxa d'Entitats Locals per la Transparència i Participació Ciutadana promoguda per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, amb la finalitat de promoure polítiques de transparència, participació i col·laboració ciutadana efectives.
Documentos
Ordenança de transparència Instrucció de publicitat activa i dret d'accés a la informació Pla de gestió transparència Aj Palma 2025 v_1_0.pdf Pla de gestió transparència Aj Palma 2024 v_1_0.pdf Memòria Transparència 2023 v_2_0.pdf Modificació Decret Comissió tècnica transparencia 2023_1_0.pdf Pla de gestió transparència Aj Palma 2023 v_1_0.pdf Memòria Transparència 2022 v_1_0.pdf Plan de transparencia del Ayuntamiento de Palma 2022 Memoria de transparencia del Ayuntamiento de Palma 2021 Modificació del Decret de la Comissió Tècnica de Transparència (2021) Plan de transparencia del Ayuntamiento de Palma 2021 Resultats ITA 2017 Acuerdo adhesión Código Buen Gobierno Local Modificación Decreto Comisión técnica transparencia Decret de nomenament de la comissió tècnica de transparència Acuerdo de adhesión a la 'Red de Entidades locales para la transparencia y participación ciudadana' Memoria justificativa para la propuesta de creación de la Red de entidades locales por la transparencia y participación ciudadana Normas de funcionamiento y organización de la Red de entidades locales por la transparencia y participación ciudadana Resultats ITA 2014 Estudio Ley transparencia Universidad Rey Juan Carlos Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència municipal a l'Ajuntament de PalmaFecha última modificación: 2 de enero de 2025