Carta de compromisos del Servei de gestió integral de les platges i zones de bany de Palma.<br/ > Projecte d'implantació conjunta de la Norma 93200 de cartes de serveis i la norma UNE 170001-2 d'acces - Ajuntament de Palma
Carta de compromisos del Servei de gestió integral de les platges i zones de bany de Palma.
Projecte d'implantació conjunta de la Norma 93200 de cartes de serveis i la norma UNE 170001-2 d'accessibilitat universal.
L'Ajuntament de Palma millora els seus serveis i adquereix compromisos respecte a la seva qualitat.
Amb aquesta finalitat l'Ajuntament ha implantat cartes de serveis, eines de gestió de la qualitat basades en la millora contínua, que ens permeten utilitzar nous mètodes per a servir millor la ciutadania, d'una manera més eficaç i eficient.
Les cartes de serveis informen, entre d'altres de:
- les dades identificatives i finalitat de l'organització prestadora del servei
- la relació de serveis prestats
- les formes de participació als projectes de millora
- els drets i deures de les persones usuàries
- les formes de presentació de queixes i suggeriments
- els compromisos de qualitat i indicadors
- la normativa relacionada
Podeu consultar els textes a continuació:
Document complet o matriu de la carta de compromisos
Aquesta carta ha estat certificada per l'entitat externa Bureau Veritas i a continuació es pot consultar el certificat:
Certificat Platges 2022
També s'ha certificat el sistema de gestió de l'accessibilitat universal per la mateixa entitat externa Bureau Veritas i a continuació es pot consultar el certificat:
Certificat Accessibilitat Platges 2022_2024
En relació al Servei de gestió integral de les platges i zones de bany de Palma l'Ajuntament es compromet que:
- Quan el servei de coordinació de les platges i les zones de bany rebi informació d'una incidència pels canals prevists o la detecti mitjançant les inspeccions, s'efectuarà la primera gestió el mateix dia o el següent laborable en el 95% dels casos. En el 5% restant s'efectuarà la primera gestió abans de 3 dies laborables.
- Tenir cura del bon estat sanitari i mediambiental de les platges i les zones de bany duent a terme, el servei municipal, una inspecció ocular 1 vegada a la setmana durant tot l'any.
- Durant la temporada de bany el personal del servei de salvament i socorrisme durà a terme una inspecció addicional a les platges 2 vegades diàries.
- Tenir cura de la netedat de l'arena mitjançant la realització d'analítiques quinzenals a les platges durant la temporada de bany.
- Controlar la qualitat de l'aigua durant la temporada de bany mitjançant analítiques realitzades quinzenalment (amb independència de les analítiques realitzades per part de l'òrgan competent (CAIB).
- Que el servei d'accessibilitat sigui valorat com a molt satisfactori, amb una mitjana de 8 punts, pels seus usuaris.
- Que el 99% de les accions desenvolupades pel servei de salvament i socorrisme siguin de caire preventiu.
- Que el servei de salvament i socorrisme sigui valorat com a molt satisfactori, amb una mitjana de 8 punts, pels seus usuaris.
- A les demandes de servei a EMAYA en l'àmbit de les platges i les zones de bany de la seva competència, es realitzarà la primera intervenció en un termini no superior a 3 dies naturals de mitjana durant la temporada de bany i de 5 a la temporada no de bany.
- L'Ajuntament de Palma tindrà sis punts accessibles a les platges certificats amb la Norma UNE 170001-2:2007 que estableix els requisits relatius al sistema de gestió de l'accessibilitat universal.
- El 100% de les queixes relatives a la gestió de la neteja i salvament de les platges es respondran en un termini màxim de 15 dies laborables.
El seguiment del compliment d'aquests compromisos es fa trimestralment i es publica al següent document:
Quadre de comandament de la Carta de compromisos del Servei de gestió integral de les platges i zones de bany de Palma 2023.
El seguiment d'aquests indicadors dels darrers anys es publica als quadres de comandament 2010, 2011, 2012,2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 i 2022.
Podeu consultar també la recollida de necessitats, expectatives i satisfacció (indicadors) corresponent als anys 2013, 2014 , 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 i 2022