Asset-Herausgeber


Mobilitat elimina la cita prèvia en gestions sobre multes, ORA, ACIRE i Transports a partir del dilluns 6 de maig


3. Mai 2024

L’horari d’atenció al públic sense cita serà de 9.00 a 12.00 hores

Palma, 03 de maig de 2024.- A partir del dilluns 6 de maig, les gestions sobre multes, ORA, ACIRE i Transports es podran efectuar sense haver de sol·licitar cita prèvia, cosa que permetrà una gestió més àgil i directa per als usuaris. Mobilitat se suma així a Urbanisme i elimina definitivament la cita prèvia.
El tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, ha avançat que “a partir del dilluns 6 de maig les peticions que s’emmarquen dins la gestió de multes es podran fer en horari d’atenció al públic entre les 9.00 h i les 12.00 h a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) situada a l’avinguda de Sant Ferran sense necessitat de cita prèvia. Tot i això, si es desitja, també es podrà concertar cita prèvia a través del web municipal, https://www.palma.es, encara que, per exigències de la Llei de protecció de dades, no es facilitarà informació sobre multes per telèfon”.
Pel que fa a les gestions sobre l’ORA i ACIRE, el responsable de Mobilitat ha avançat que “els usuaris podran rebre atenció personalitzada sense cita prèvia entre les 9.00 h i les 12.00 h a l’OAC de Sant Ferran. Només s’exigirà cita prèvia durant les campanyes de renovació de distintius entre el novembre i el març o en el cas de necessitats puntuals”.
A més, es pot obtenir informació per correu electrònic a oraacire@palma.es, mitjançant cita prèvia al web municipal https://www.palma.es i a través de consulta telefònica al telèfon de l’Ajuntament de Palma (971 225900), a les extensions 1765 i 1768. En relació amb sol·licituds relacionades amb els guals, només es donarà informació a través del correu electrònic guals@palma.es
Finalment, en relació amb peticions relacionades amb la gestió de Transports (taxis), els interessats podran efectuar la seva gestió per correu electrònic a transport@palma.es, adjuntant identificació personal i documentació sol·licitada. També poden acudir a cita prèvia a través del web municipal https://www.palma.es o en horari d’atenció al públic entre les 9.00 h i les 12.00 h a l’oficina d’atenció ciutadana de Sant Ferran. Per a qualsevol altra petició, poden trucar al telèfon de l’Ajuntament a les extensions 1769 i 1770.
Toni Deudero ha conclòs subratllant que “amb l’eliminació de la cita prèvia donam compliment a les demandes dels usuaris, que ens havien sol·licitat tornar al sistema presencial per a poder així agilitzar les peticions. L’Ajuntament té entre les seves prioritats agilitzar la burocràcia i els tràmits administratius als ciutadans i ens hi hem posat.”

Cita prèvia d’Urbanisme

Mobilitat se suma així a Urbanisme en l’eliminació de la cita prèvia. Va ser el passat 15 de gener quan aquesta Àrea va eliminar la cita prèvia en horari de 9.00 a 12.00 hores als departaments d’Obres, Disciplina Urbanística, Llicència d’Activitats i Planejament.
En concret, al Departament de Llicències d’Obra, l’eliminació de la cita prèvia permet obtenir in situ informació sobre el procés de tramitació en què es troba un expedient i resoldre dubtes sobre la documentació administrativa que cal lliurar per a sol·licitar una llicència d’obra o comunicació prèvia.
Pel que fa a Disciplina Urbanística, els usuaris ja poden accedir a tràmits com l’estat de tramitació d’expedients per denúncies o sancions per infracció urbanística i consultar les mesures de seguretat que cal adoptar a edificis amb risc de danys i perill per a persones i béns.
Finalment, i en relació amb les consultes sobre Planejament, PGOU, els interessats poden acudir a Urbanisme, on se’ls facilita informació sobre la normativa urbanística actual emanada del Pla general de 2023 i el decaïment del Pla d’ordenació detallada (POD).

 

Datum der letzten Änderung: 6. Mai 2024